تفاوت سایز کفش ایرانی و خارجی به دلیل استفاده از سیستم‌های اندازه‌گیری متفاوت در کشورهای مختلف است. در ایران سایز کفش بر اساس طول پا به سانتی‌متر تعیین می‌گردد؛ در حالی که در بسیاری از کشورهای خارجی از سیستم‌های دیگری مانند موندیال (Mondial) یا برندی استفاده می‌شود. با تبدیل سایز کفش ایران به آمریکا، به راحتی می‌توانیم در فروشگاه‌های آنلاین ایالات متحده، کفش مناسب خود را پیدا کنیم. در ادامه این مقاله به شما آموزش و جدول تبدیل سایز کفش ایرانی به آمریکایی و سایز کفش ایران و امریکا را در اختیار شما عزیزان گذاشته ایم. توجه داشته باشید این جداول برای تمامی مدل های کفش از کفش کار تا مجلسی کاربرد دارند.

جدول تبدیل سایز کفش زنانه

طول کف پا (CM) Inches UK سایز رایج در ایران(Euro) US
۲۰٫۸ ۸٫۱۸۷۵ ۲ ۳۵  ۴
۲۱٫۳ ۸٫۳۷۵ ۲٫۵ ۳۵ ۴٫۵
۲۱٫۶ ۸٫۵ ۳ ۳۵-۳۶ ۵
۲۲٫۲ ۸٫۷۵ ۳٫۵ ۳۶ ۵٫۵
۲۲٫۵ ۸٫۸۷۵ ۴ ۳۶-۳۷ ۶
۲۳ ۹٫۰۶۲۵ ۴٫۵ ۳۷ ۶٫۵
۲۳٫۵ ۹٫۲۵ ۵ ۳۷-۳۸ ۷
۲۳٫۸ ۹٫۳۷۵ ۵٫۵ ۳۸ ۷٫۵
۲۴٫۱ ۹٫۵ ۶ ۳۸-۳۹ ۸
۲۴٫۶ ۹٫۶۸۷۵ ۶٫۵ ۳۹ ۸٫۵
۲۵٫۱ ۹٫۸۷۵ ۷ ۳۹-۴۰ ۹
۲۵٫۴ ۱۰ ۷٫۵ ۴۰ ۹٫۵
۲۵٫۹ ۱۰٫۱۸۷۵ ۸ ۴۰-۴۱ ۱۰
۲۶٫۲ ۱۰٫۳۱۲۵ ۸٫۵ ۴۱ ۱۰٫۵
۲۶٫۷ ۱۰٫۵ ۹ ۴۱-۴۲ ۱۱
۲۷٫۱ ۱۰٫۶۸۷۵ ۹٫۵ ۴۲ ۱۱٫۵
۲۷٫۶ ۱۰٫۸۷۵ ۱۰ ۴۲-۴۳ ۱۲
۲۷٫۹ ۱۱ ۱۰٫۵ ۴۴ ۱۳
۲۸٫۶ ۱۱٫۲۵ ۱۱ ۴۵-۴۶ ۱۴

این تبدیل برای کفش ایمنی زنانه و مجلسی نیز کاربرد دارد.

برای دقت بیشتر، اندازه گیری را در شب انجام دهید؛ زیرا در طول روز سایز پا کمی بزرگتر می شود. عدد به دست آمده‌ را گرد نکنید تا سایز کفش دقیق تر باشد. جدول های تبدیل سایز، راه حلی سریع و آسان برای پیدا کردن سایز مناسب کفش در سیستم های مختلف اندازه گیری هستند. به خاطر داشته باشید که سایز کفش در برندهای مختلف می تواند متفاوت باشد. بهترین روش برای تعیین سایز دقیق کفش، امتحان کردن آن قبل از خرید است.

خرید کفش خارجی زنانه و مردانه

برای تبدیل سایز کفش ایرانی به آمریکایی یا همان تبدیل سایز کفش به اروپایی، اکثرا می‌توانید از روابط تبدیل سایز کفش استفاده کنید. به طور مثال اگر سایز کفش شما در ایران ۳۷ باشد، معادل آن در سایز آمریکایی ممکن است حدوداً ۶.۵ یا ۷ باشد. البته بهتر است که همواره از جداول تبدیل سایز کفش معتبر و مطمئن استفاده نمایید تا اطمینان حاصل کنید که اندازه کفش مطابق با پا می‌باشد.

جدول تبدیل سایز کفش مردانه

طول کف پا (CM) Inches UK سایز رایج در ایران(Euro) US
۲۳٫۵ ۹٫۲۵ ۵٫۵ ۳۹ ۶
۲۴٫۱ ۹٫۵ ۶ ۳۹ ۶٫۵
۲۴٫۴ ۹٫۶۲۵ ۶٫۵ ۴۰ ۷
۲۴٫۸ ۹٫۷۵ ۷ ۴۰-۴۱ ۷٫۵
۲۵٫۴ ۹٫۹۳۷۵ ۷٫۵ ۴۱ ۸
۲۵٫۷ ۱۰٫۱۲۵ ۸ ۴۱-۴۲ ۸٫۵
۲۶ ۱۰٫۲۵ ۸٫۵ ۴۲ ۹
۲۶٫۷ ۱۰٫۴۳۷۵ ۹ ۴۲-۴۳ ۹٫۵
۲۷ ۱۰٫۵۶۲۵ ۹٫۵ ۴۳ ۱۰
۲۷٫۳ ۱۰٫۷۵ ۱۰ ۴۳-۴۴ ۱۰٫۵
۲۷٫۹ ۱۰٫۹۳۷۵ ۱۰٫۵ ۴۴ ۱۱
۲۸٫۳ ۱۱٫۱۲۵ ۱۱ ۴۴-۴۵ ۱۱٫۵
۲۸٫۶ ۱۱٫۲۵ ۱۱٫۵ ۴۵ ۱۲
۲۹٫۴ ۱۱٫۵۶۲۵ ۱۲٫۵ ۴۶ ۱۳
۳۰٫۲ ۱۱٫۸۷۵ ۱۳٫۵ ۴۷ ۱۴
۳۱ ۱۲٫۱۸۷۵ ۱۴٫۵ ۴۸ ۱۵
۳۱٫۸ ۱۲٫۵ ۱۵٫۵ ۴۹ ۱۶
۳۳ ۱۳ ۱۶ ۵۰ ۱۷
۳۳٫۷ ۱۳٫۲۵ ۱۶٫۵ ۵۱ ۱۸
۳۴٫۶ ۱۴ ۱۷ ۵۲ ۱۹

جدول تبدیل سایز کفش ابزاری برای تبدیل سایز کفش بین سیستم‌های مختلف سایزبندی است. این سیستم‌ها بر اساس طول پا یا طول کفی تعریف می‌شوند و در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات:

  • این جداول تنها برای راهنمایی هستند و ممکن است در مورد همه برندها و مدل‌های کفش دقیق نباشند.
  • بهترین راه برای انتخاب سایز مناسب، امتحان کردن کفش قبل از خرید است.
  • در نظر داشته باشید که سایز پا می‌تواند در طول زمان تغییر کند.

تبدیل سایز کفش ایرانی به اروپایی

راه های گفته شده به شما در تبدیل سایز کفش کار ایرانی به خارجی و کفش کار خارجی خود به ایرانی کمک خواهد کرد:

استفاده از جدول تبدیل سایز کفش ایران به آمریکا: یک روش آسان برای تبدیل سایز، استفاده از جدول های تبدیل سایز است. این جدول ها به شما کمک می کنند تا سایز کفش خود را به راحتی در سیستم های مختلف اندازه گیری پیدا کنید.

استفاده از ابزارهای آنلاین: می توانید از ابزارهای آنلاین تبدیل سایز کفش استفاده نمایید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا به راحتی سایز خود را در سیستم های مختلف اندازه گیری پیدا کنید.

استفاده از اپلیکیشن های موبایل: می توانید از اپلیکیشن های موبایل تبدیل سایز کفش استفاده نمایید. این اپلیکیشن ها به شما کمک می کنند تا بتوانید سایز خود را به راحتی در سیستم های مختلف اندازه گیری پیدا کنید.

تفاوت سایز کفش ایرانی و خارجی

سایز کفش‌ها در ایران و در کشور‌های خارجی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. برخی از فروشگاه‌ها در ایران برای تعیین سایز کفش از سیستم متریک استفاده می‌کنند؛ در حالی که در برخی از کشورهای خارجی سیستم‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال در ایران معمولاً از سایز کفش ۳۷، ۳۸، ۳۹ و… استفاده می‌شود؛ در حالی که در برخی از کشورهای اروپایی از سایز‌های متفاوتی مانند ۳۷EU، ۳۸EU و… استفاده می‌شود.

بهترین راه برای تفهیم تفاوت سایز کفش ایرانی و خارجی می‌تواند مراجعه به جداول تبدیل سایز کفش متداول در این دو سیستم باشد. این جداول اغلب توسط تولیدکنندگان کفش یا فروشگاه‌های معتبر ارائه می‌شوند و با مقایسه سایزهای مختلف به راحتی می‌توانید سایز کفش خود را در هر دو سیستم متریک، ایرانی و خارجی پیدا کنید.

بیشتر بدانید: بهترین مارک کفش کار ایرانی

استاندارد سایز پا ایرانی چیست؟

در ایران برای تعیین سایز پا و کفش، از استاندارد اروپایی استفاده می‌شود. این نوع استاندارد اندازه‌گیری، یک سیستم سایزبندی رایج است که در بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین ایران برای کفش استفاده‌می‌شود و در سطح بین المللی نیز شناخته‌شده‌است. این سیستم بر اساس اندازه گیری طول پا بر حسب سانتی متر است.

در استاندارد سایز پا ایرانی یا همان اروپایی، هر سایز کفش با محدوده خاصی از طول پا بر حسب سانتی متر مطابقت دارد. اندازه‌ها معمولاً با اعداد کامل یا نصف اعلام می‌شوند و اغلب در اندازه‌های مردانه و زنانه موجود هستند. لازم است به این نکته توجه کنید که سایز پا ایرانی برای مردانه و زنانه یکی است.

استاندارد سایز پا انگلیسی چیست؟

استاندارد سایز پا انگلیسی بر اساس طول پا بر حسب بارلی‌کورن تعریف می‌گردد. یک بارلی‌کورن برابر با ۱/۳ اینچ (۸.۴۷ میلی‌متر) است. برای تعیین سایز کفش، ۲۵ بارلی‌کورن از طول فضای داخل کفش کم می‌شود. به عنوان مثال یک سایز کفش انگلیسی برای زنان برابر با ۲۷۵ بارلی‌کورن (۲۳۳ میلی‌متر) است.

تفاوت سایز کفش انگلیسی برای زنان و مردان

سایز کفش انگلیسی برای زنان و مردان متفاوت است. برای زنان یک واحد به سایز اضافه می‌شود. به‌عنوان مثال یک سایز کفش انگلیسی برای مردان برابر با ۲۵۰ بارلی‌کورن (۲۱۱.۷۵ میلی‌متر) است.

نکاتی برای انتخاب صحیح سایز

  • برای اندازه گیری دقیق طول پا، بهتر است در پایان روزاین کار را انجام دهید؛ زیرا در طول روز پاها کمی متورم می‌شوند.
  • هر دو پا را اندازه گیری کنید؛ زیرا ممکن است سایز پاها کمی متفاوت باشد.
  • از جورابی را که معمولاً با کفش می‌پوشید، استفاده نمایید و سپس پا را اندازه گیری کنید.
  • از یک خط کش صاف برای اندازه گیری طول پا استفاده کنید.
  • برای اندازه گیری دقیق تر می توانید از یک کفی استفاده نمایید و طول کفی را اندازه گیری کنید.
نتیجه گیری

در نظر داشته باشید که سایز پا می‌تواند در طول زمان تغییر کند. اگر از مشکلات پا مانند صافی کف پا یا انگشت چکشی رنج می‌برید، ممکن است به سایز بزرگ‌تر یا کفش‌های مخصوص نیاز داشته باشید. در هنگام خرید کفش، به راحتی آن توجه نمایید. کفش باید به گونه‌ای باشد که به انگشتان شما فشار وارد نکرده و در آن احساس راحتی کنید. امیدواریم با در دسترس قرار دادن آموزش تبدیل شماره کفش ایرانی به آمریکایی برای شما عزیزان بسیار مفید بوده باشیم.

10 دیدگاه در “تبدیل سایز کفش ایرانی و خارجی

  1. امیر قزوینی گفت:

    جدول تبدیل سایز کفش ایرانی به آمریکایی رو داخل محتوا گذاشته بودید و خیلی مفید و خوب بود برای من با تشکر

  2. پرنیان گفت:

    تبدیل سایز کفش به اروپایی رو برای راحت کردن مشتری ها خودم براشون انجام میدم و دقیقا طبق همین جداول میرم جلو و خیلی به درد بخور و درست بوده و ناراضی نبوده تا الان

  3. احمدی گفت:

    امیدوارم جدول تبدیل سایز کفش داخل محتواتون درست شده عدداش چون خیلی از سایتها به اشتباه عدد هارو گذاشتن و خیلی به مشکل خوردم

  4. مریم حسینی گفت:

    کامل ترین جدول تبدیل سایز کفش ایرانی به اروپایی رو داخل سایتتون داشتید خیلی ممنون

  5. مهدی خانی گفت:

    تبدیل سایز کفش زنانه ایرانی به امریکایی رو طبق جدول داخل بلاگ شما انجام میدم برای مشتری و خریدهای خودم کاملا درست و صحیح و بسیار راضی بودم

  6. علوی گفت:

    تبدیل سایز کفش ایرانی به امریکایی خیلی دقت میخواد که اندازه گیری و.. درست باشه

  7. امیرعلی کاکاوند گفت:

    سلام روزتون بخیر، تبدیل سایز کفش ایرانی به انگلیسی با امریکایی تفاوتی داره؟؟

    1. imenadmin گفت:

      با سلام، بله سایز انگلیسی و آمریکایی باهم دیگه کلی فرق دارن و اندازه آنها داخل جدول مشخص شده

  8. مهسا بایرامی گفت:

    سایز کفش uk به ایرانی مطابق همین جدولی هست که شما گذاشتید؟

    1. imenadmin گفت:

      با سلام بله داخل جدول ها ذکر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *