همانطور که می دانید، هارنس به تعدادی از تسمه‌های فلزی چرمی گفته‌می‌شود که وظیفه نگهداری و حفظ تعادل را برعهده دارند. معنی واژه هارنس تعادل و حمایل بند می‌باشد که در شکل‌های مختلفی برای صعود و سقوط از ارتفاعات، ورزش‌های صخره‌نوردی و کوهنوردی به‌کار می‌رود. هارنس از وسایل مهم صعود است؛ بنابراین انتخاب بهترین برند هارنس ایمنی بسیار مهم می‌باشد؛ زیرا سبب حفظ و نگهداری افراد بدون هیچ‌گونه استرس و نگرانی می‌گردد.

هارنس ایمنی چیست؟

در واقع هارنس ایمنی نوعی کمربند ایمنی می‌باشد که در ارتفاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. هارنس ایمنی برای ممانعت از سقوط فرد و حفظ شرایط ایستا بکار برده‌می‌شود. در واقع به‌وسیله این کمربندها، فرد می‌تواند تعادل خود را حفظ کند. این کمربند ایمنی دارای دو نوع safety و climbing است. هارنس‌های ایمنی در شغل‌هایی مانند ساختمان‌سازی، آتش نشانی، تعمیرات دکل‌های مخابراتی و برقی به‌کار می‌روند. امروزه بهترین برندهای هارنس ایمنی پتزل، سینگینگ راک، اوکان، کراتوس سیفتی، مارک البرز پوشش، آدلا، ورکمن هستند، که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

بهترین مارک هارنس ایمنی

اکنون با شناخت بهترین مارک‌های هارنس به توضیح کوتاهی در مورد هر کدام می‌پردازیم.

پتزل

یک برند خانوادگی می‌باشد که بزرگترین تولیدکننده محصولات ایمنی برای افرادی که در تاریکی و ارتفاع کار می‌کنند، به‌حساب می‌آید. این برند یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده بهترین هارنس سنگنوردی ایمنی است. این کمپانی در سال ۱۹۷۰ در فرانسه تاسیس شد و نخست به تولید تجهیزات غارنوردی پرداخت؛ اما به مرور تبدیل به یکی از بهترین مارک‌های هارنس در زمینه کوهنوردی و تجهیزات کار در ارتفاع گردید. این برند تولید کننده تجهیزات فنی و ایمنی کار در ارتفاع، کلاه ایمنی، طناب و گیره‌های سنگنوردی، کلنگ و تیره کلنگ و تبر یخ، انواع چراغ پیشانی یا هد لامپ‌های تخصصی سنگنوردی و غارنوردی می‌باشد. همچنین دارای استانداردهای EN ، UIAA, ANSI و استانداردهای داخلی است. این برند به حمایت از ورزش‌های ماجراجویی پرداخته‌ و حامی مالی بسیاری از رویدادهای کوهنوردی و سنگنوردی می‌باشد.

پتزل

 سینگینگ راک

این برند به‌وسیله دو کوهنورد چک تاسیس شد و یکی از بهترین هارنس‌های سنگنوردی به‌شمار می‌رود. همچنین یک شرکت معتبر و پیشرو در تولید ابزار فنی کوهنوردی و تجهیزات حفاظتی حرفه‌ای می‌باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این شرکت طرح‌های نوآورانه آن است. همه محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند، با بهترین مواد اولیه در جمهوری چک تولید می‌گردند. همچنین این محصولات مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا هستند. این شرکت یکی از اعضای حفاظت از محیط زیست اروپا می‌باشد.

 

سینگینگ راک

اوکان

این برند بر سه مبنای طراحی فوق العاده، ایمنی و کیفیت محصولات خود را تولید می‌کند. این برند یکی از بهترین هارنس‌ها مانند سنگنوردی می‌باشد که تسمه کمری پهن، فرم پذیری صحیح با حالت کمر و حلقه‌های پا آن را تبدیل به یک هارنس راحت کرده‌اند. معمولاً وزن محصولات این مارک سبک بوده و راحتی زیادی دارند. همچنین دارای حلقه حمل کیسه در پشت و سیستم اتصال ایمن می‌باشد و پد فشرده که قابلیت تنفس بالای کمر و پاها را داشته در آن تعبیه شده‌است. سری تویست تک از تمام آزمایش‌ها سربلند بیرون آمده‌است.

 

 

اوکان

بیشتر بدانید: نحوه بستن کمربند ایمنی کار در ارتفاع

 

کراتوس سیفتی

قدمت این برند به بیش از ۱۵ سال می‌رسد و به‌عنوان یک رهبر در ساخت تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع مشغول به فعالیت است. همچنین با بیش از ۴۰ کشور در جهان فعالیت تجاری داشته و محصولات تخصصی ایمنی کار در ارتفاع مانند هارنس لنیارد سیستم متوقف کننده سقوط و سه پایه‌های نجات‌ را تولید می‌کند و دارای استانداردهای بین‌المللی می‌باشد.

کراتوس سیفتی

البرز پوشش

این برند جزء بهترین برندهای هارنس ایمنی محسوب می‌شود و تولید کننده تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع می‌باشد. همچنین با کمک گرفتن از تجارب فراوان، خط تولید به روز و استفاده از نیروهای توانمند محصولاتی با کیفیت تولید می‌کند. کمربندهای این مارک برای کارهای امدادی، صنعتی، ساختمانی، پالایشگاه و خطوط لوله و مخابرات مناسب هستن . همچنین محصول جدیدی به نام هارنس ضد الکتریسیته که فاقد هرگونه فلزی می‌باشد را به تولید رسانید. بندهای اتصالی این برند از جنس طلا و ابریشمی و تسمه‌ای و کابلی می‌باشند. همچنین دارای سیستم ضد شوک هستند که از فرد در برابر ضربات محافظت می‌کند. این هارنس‌ها دارای سیستم‌های حمایتی در جهت‌های افقی و عمودی می‌باشند. طناب ایمنی این برند از سه رشته تشکیل‌شده که استاتیک و نیمه استاتیک بوده و قطرهای مختلفی دارد. همچنین دارای صندلی نشیمن است. کارنس‌های البرز پوشش دارای ابزار استقرار و حمایت جهت استفاده روی کابل فولادی می‌باشند.

 

البرز پوشش

 

آدلا

این برند نیز یکی از بهترین برندهای هارنس ایمنی می‌باشد که از پیشگامان تولید و صادرات کمربندهای ایمنی صنعتی در تایوان است. محصولات اصلی این برند کمربندهای پاراشوتی، لنیارد ساده و شبه گیره‌دار، انواع کمربندهای سیم بانی، انواع تسمه‌های حمل بار، تسمه جغجغه و کمربند ایمنی خودرو، انواع قفل کارابین و قلاب‌ها هستند. قلاب‌های این برند از جنس فولاد بوده و پوشیدن آن‌ها راحت است و کافیست که مانند یک کمربند معمولی آن را به دور کمر خود ببندید.

 

 

 

آدلا

 

 

ورکمن

این کمربند از جنس برزنت مرغوب است که استحکام بالایی داشته و به‌راحتی پاره نمی‌شود. همچنین این محصول ساخت چین بوده و از دو قسمت بالاتنه و پایین تنه تشکیل شده‌است. معمولاً این کمربندهای ایمنی از دو نوع تمام بدن و دکلبانی تشکیل می‌شوند که فول بادی به شکلی هستند که دور شانه و ران و همچنین دور کمر فرد قرار می‌گیرند؛ اما دکلبانی کمربند معمولی است که دور کمر بسته‌می‌شود. به‌دلیل استفاده از آن در صنایع برق و دکل‌های مخابراتی و توربین‌های بادی، به آن دکل بانی می‌گویند.

ورکمن

بهترین مدل‌ هارنس کار در ارتفاع

در اینجا به پرفروش‌ترین مدل‌های هارنس کار که طرفداران زیادی نیز دارد، اشاره می‌کنیم.

هارنس ایمنی آدلا مدل۴۵۳۸E

این هارنس یک برند مطرح و با کیفیت در بین کمربندهای ایمنی می‌باشد. در واقع می‌توان آن را جزء یکی از بهترین برندهای هارنس ایمنی دانست. نحوه کار آن به این صورت است که دور کتف و ران پای فرد بسته‌شده و به وسیله یک طناب یا قلاب کارابین به یک نقطه ثابت و محکم متصل می‌گردد. این هارنس توانایی شوک‌گیری را دارد که ضربه یا فشار را در نواحی مختلف به صورت مساوی تقسیم می‌کند تا مانع از ضربات شدید و ناگهانی به یک ناحیه از بدن شود.

این محصول بدون هیچ دردسری به‌راحتی پوشیده‌می‌شود و به هیچ عنوان باعث از بین رفتن تمرکز کاربر یا ایجاد ناراحتی وی نخواهد شد، بلکه در هنگام اتفاق چ یا حادثه از سقوط فرد جلوگیری به‌عمل می‌آورد. همه تجهیزات تشکیل دهنده این هارنس از تسمه، لنیار و قلاب از فولاد آب‌دیده هستند. این هارنس ایمنی در تمیزکاری شیشه‌های برج و ساختمان، نصب داربست، نورپردازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد فراوانی دارد. همچنین می‌توان آن را به چتر نجات خلبان متصل کرد تا فرودی راحت‌تر داشته باشد.

هارنس ایمنی آدلا مدل۴۵۳۸E

هارنس ایمنی promax fast

هارنس ایمنی پرومکس که آن را با نام کمربند ایمنی نیز می‌شناسند، جزء بهترین برند هارنس ایمنی می‌باشد و یک محصول با کیفیت و از تجهیزات کار در ارتفاع است. این هارنس در برابر سقوط عملکرد بسیار عالی از خود نشان می‌دهد و از جان افراد محافظت می‌کند. با استفاده از این هارنس، سقوط و آسیب دیدگی کاربر کاهش بسیاری می‌یابد. این هارنس جزء هارنس‌های پرفروش می‌باشد. شکل آن به‌صورتی می‌باشد که از بست‌های نگهدارنده برخوردار بوده و ‌بست‌ها به دور ران و کتف افراد بسته می‌شوند. این هارنس به دلیل فول بادی بودن، همه نواحی بدن را احاطه می‌کند و از برخورد فرد به سطوح می‌کاهد. این محصول دارای استانداردهای EN355 وEN361 است.

رنگ محصول آبی زرد می‌باشد و تحمل وزن افراد تا ۱۴۰ کیلوگرم را دارد. تسمه‌های آن قابلیت تنظیم شدن را داشته و به آسانی می‌توان آن را به‌صورت هماهنگ با آناتومی بدن تنظیم کرد. جنس اتصالات فلزی و قفل‌هایی که در این هارنس به کار رفته‌اند، از فولاد می‌باشد و به‌راحتی باز می‌شوند که کار کردن با آن را آسان کرده‌است. از مزایای دیگر هارنس پرومکس فست می‌توان به قلاب و لنیارد اشاره کرد که به همراه کمربند ایمنی به فروش می‌رسد. از این هارنس در دکل‌های برق و مخابرات، تعمیرات و شست‌وشوی نماها، داربست‌ها و پالایشگاه‌ها استفاده می‌گردد.

بهترین برند و مدل هارنس ایمنی

هارنس مدل WKPM100

این هارنس نیز جزء یکی از پرفروش‌ترین و بهترین برندهای هارنس ایمنی می‌باشد که از الیاف مصنوعی تشکیل می‌شود و وزن آن ۱.۸۰۰ گرم است.

هارنس پروتکتور مدل antishock

این هارنس به گونه‌ای طراحی شده که مانع از سقوط و اصابت فرد به زمین شود. عملکرد این هارنس به گونه‌ای است که بدن فرد را به شکل کاملی در برمی‌گیرد و در زمان سقوط مانع از اصابت او به زمین می‌گردد. این هارنس هم جزء بهترين مارک های هارنس می‌باشد. سقوط فرد و ممانعت از آن سبب واردآمدن فشار زیادی به فرد می‌گردد؛ چرا که به شکل ناگهانی سرعت او را به صفر می‌رساند.

شرکت پروتکتور برای این‌که مانع از آسیب‌های احتمالی شود، این محصول را به ضربه گیر مجهز کرده است. ضربه‌گیر یا شوک‌گیر به شکل مرحله‌ای باز شده و مدت زمان رسیدن به سرعت صفر را افزایش می‌دهد. در نتیجه آسیبی که در توقف ناگهانی ایجاد می‌شود، از بین خواهد رفت. بست‌های این مدل هارنس قابل تنظیم می‌باشند و فرد می‌تواند با توجه به اسکلت بدنی خود آن را تنظیم نماید. اتصالات فلزی از جنس فولادی هستند و برای کار در ارتفاع محصولی مناسب می‌باشند.

هارنس کایا مدل P-453O

شرکت کایا برای طراحی تجهیزات کار در ارتفاع در کشور ترکیه تاسیس شده‌است. این شرکت تجهیزات پیشرفته‌ای در رشته خود داشته که سیستم‌های جلوگیری از سقوط را تولید می‌کنند. این سیستم‌ها در مکان‌هایی مانند پدافند دفاعی، آتش نشانی، نفت و گاز کاربرد دارند. این تجهیزات کمربندهایی هستند که از سقوط جلوگیری می‌کنند و باعث ثابت نگهداشتن فرد در موقعیت کاری خود می‌شوند. الیاف این محصول استحکام بالایی دارد و در مقابل اشعه یووی مقاوم است و دوخت آن نیز متفاوت می‌باشد.

لنیارد z3 ویرچو

این مدل از هارنس طنابی به طول ۵۰ سانتی‌متر دارد و دارای اتصالات حلقه‌ای است و جنس آن ارگانیک می‌باشد. لنیارد Virto Z3 یک لنیارد جذب انرژی باکیفیت است که برای استفاده در انواع کاربردهای صنعتی از جمله ساخت و ساز، کار در ارتفاع و نجات طراحی شده است. این لنیارد دارای طراحی دو پا با تسمه‌های نایلونی پهن و یک لanyard بافته شده است. هسته پلی استر این لنیارد در صورت سقوط انرژی را جذب می کند و از کاربر در برابر آسیب محافظت می کند. لنیارد Virto Z3 همچنین دارای یک نشانگر پارگی است که در صورت آسیب دیدن لنیارد قابل مشاهده است و باید تعویض شود.

 

هارنس ایمنی

 

هارنس کمپ مدل گلدن تاپ golden top

این هارنس تمام تنه است و یکی از پرفروش‌ترین و بهترین برندهای هارنس ایمنی به شمار می‌رود. همچنین سگک‌های محکمی داشته و قفل خودکاری به‌صورت حلقه روی آن نصب شده‌است و ۵ نقطه اتصال فولادی، جانبی، شکمی و پشتی دارد. شرکت کمپ یکی از بهترین شرکت‌ها در تولید محصولات هارنس و تجهیزات ایمنی کوهنوردی می‌باشد.

هارنس ماتریکس مدل فالکونFalcon

کمربند ایمنی مدل فالکون جزء بهترین هارنس‌های ایمنی می‌باشد که طراحی مناسبی دارد و از مواد با کیفیت ساخته می‌شود. تمام طناب‌های این هارنس از کنف تشکیل شده‌اند و سه حلقه فولادی محکم دارند که برای وصل شدن به لنیارد و طناب نجات به‌کار می‌روند. این هارنس جایگاهی در قسمت پشت داشته که فرد می‌تواند در ارتفاع روی آن بنشیند. از ویژگی‌های دیگر آن داشتن لنیارد مجهز به شوک گیر می‌باشد که از توقف ناگهانی فرد جلوگیری می‌کند. این لنیارد به شکل مرحله‌ای باز شده و از واردشدن فشار زیاد به کمر  و بدن جلوگیری می‌کند. سگک‌های آن کاملاً فولادی هستن  و تسمه‌های برزنتی ضد خش و سبکی دارد. قلاب‌ کارابین این هارنس تماماً فولادی بوده و از کیف بسته‌بندی حمل نیز برخورداراست.راهنمای خرید بهترین هارنس کار در ارتفاع

در هنگام خرید بهترین برند هارنس ایمنی باید به نکات زیر توجه زیادی داشته‌باشید. خرید هارنس کار در ارتفاع یک تصمیم مهم است. هارنس شما باید به درستی اندازه و مناسب باشد تا از شما در برابر سقوط محافظت کند. هنگام خرید هارنس، مهم است که از یک فروشنده معتبر خرید کنید. آنها باید بتوانند به شما کمک کنند تا هارنس مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید.

قیمت بهترین هارنس ایمنی

با در نظر گرفتن تمام نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره‌شد و کیفیت ساخت هارنس، قیمت آن نیز مشخص می‌گردد. در هنگام خرید هارنس به‌دنبال قیمت ارزان نباشید؛ زیرا حتماً این نکته را در نظر داشته‌باشید که راحتی در استفاده از محصول مهم بوده و همچنین باید از دسترسی راحت به حلقه‌های متصل به آن و تناسب سایزی برخوردار  باشد.

سخن پایانی

کمربند ایمنی هارنس وسیله‌ای است ضروری برای افرادی که در ارتفاعات مشغول به کار هستند. در واقع این وسیله سبب حفظ جان کاربر در ارتفاعات می‌گردد. این کمربند کارایی فرد را افزایش می‌دهد و از خطرات کار می‌کاهد. سگک‌هایی که در این کمربند وجود دارند باعث می‌شوند که در هنگام سقوط کاربر، فشار روی بند زیاد شده و از سقوط جلوگیری به‌عمل آید. همچنین دستگیره‌هایی که روی کمربند قرار گرفته‌اند سبب باز شدن خودکار می‌گردند و به کاربر اجازه می‌دهند تا از آسیب جانی محفوظ بماند. این کمربند در مشاغلی مانند کار در ساختمان‌های بلند مانند نصب پنجره و روکش‌های سقف و صنایع نفت و گاز، صنعت ساختمانی، صنعت خودروسازی و کشاورزی کاربرد فراوانی دارد. همچنین برای افرادی که کوهنورد و صخره نورد هستند نیر جزء لوازم ضروری محسوب می‌شود.

1 دیدگاه در “بهترین برند هارنس ایمنی

  1. اشکان شیخعلی زاده گفت:

    بهترین برند هارنس برای شغل و فعالیت من تا به الان برند آدلا بوده و خیلی با کیفیت و عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *