تفاوت هارنس و کمربند ایمنی باعث آشنایی و افزایش اطلاعات شما در زمینه ابزار و تجهیزات ایمنی می‌شود و یکی از کاربردی ترین تجهیزات کار در ارتفاع می باشند. استفاده کردن درست و اصولی از ابزار ایمنی خطرات محیط کار را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی را در خصوص هارنس و تفاوت آن با کمربند ایمنی در اختیار شما قرار دهیم.

تفاوت کمربند ایمنی و هارنس

رعایت کردن نکات ایمنی در هر شغلی موجب کاهش خطرات احتمالی می‌شود. امنیت جانی انسان نیز در گرو رعایت کردن همین نکات ایمنی است. در این قسمت قصد داریم تا تفاوت هارنس با کمربند ایمنی را برای شما بیان کنیم تا با نحوه و عملکرد آن‌ها آشنا شوید. کمربند ایمنی و هارنس هر دو از ابزار‌های ایمنی هستند که از سقوط افراد جلوگیری می‌کنند. برتری هارنس نسبت به کمربند ایرانی در میزان ایمنی است که برای فرد به وجود می‌آورد. کمربند ایمنی فقط قسمت کمر افراد را در بر می‌گیرد و نقش یک کمربند ساده را ایفا می‌کند.

ویژگی هارنس ایمنی کمربند ایمنی کار در ارتفاع
کاربرد کار در ارتفاع، مانند صخره نوردی، کار در سکوهای مرتفع، و نجات غریق کار در ارتفاع، مانند کار بر روی دکل های برق، ساختمان ها، و سکوهای نفتی
نحوه عملکرد به طور کامل بدن را در بر می گیرد و وزن را بین پاها و شانه ها توزیع می کند قسمت کمر و لگن را در بر می گیرد و به نقطه ثابتی متصل می شود
محافظت از کل بدن در برابر سقوط محافظت می کند از قسمت بالاتنه در برابر سقوط محافظت می کند
راحتی پوشیدن و درآوردن آن دشوارتر است پوشیدن و درآوردن آن آسان تر است
قیمت معمولاً گران تر است معمولاً ارزان تر است
موارد استفاده برای فعالیت های عمودی و طناب ‌کشی مناسب تر است برای فعالیت های افقی و جابجایی در ارتفاع مناسب تر است
قابلیت تنظیم قابلیت تنظیم بیشتری دارد قابلیت تنظیم کمتری دارد
وزن معمولاً سنگین تر است معمولاً سبک تر است
استانداردها دارای استانداردهای خاص برای کار در ارتفاع است ممکن است از استانداردهای کمربند ایمنی معمولی استفاده کند

همچنین ببینید: 

هنگامی که افراد در حین کار سقوط کنند کمربند ایمنی تا حدودی جان افراد را حفظ کرده و به استقرار دوباره فرد در یک جای مطمئن و امن کمک می‌کند اما ایمنی ایجاد شده توسط هارنس بسیار بیشتر است. هارنس یکی از مجهزترین ابزار ایمنی است که قسمت‌های مختلفی از بدن را پوشش می‌دهد. با پوشیدن هارنس قسمت کتف و ران پای شما به طور کامل پوشیده می‌شود. نقطه اتصال طناب کمربند در هارنس در قسمت جلو سینه و بین دو کتف است. ایمنی ایجاد شده توسط هارنس بسیار بیشتر از کمربند ایمنی است. از هارنس در چتر نجات هم می‌توان استفاده کرد به همین دلیل به آن پاراشوتی گفته می‌شود. همچنین می‌توان در برخی موقعیت‌ها در انواع آن ابزارهای مورد نیاز را نیز متصل کرد به همین علت هارنس برتری بیشتری نسبت به کمربند ایمنی دارد. در ادامه به سوال کمربند هارنس چیست پاسخ می دهیم.

هارنس

سخن پایانی

خطرات زیادی در کمین افراد است خصوصا افرادی که در ارتفاعات مشغول به کار هستند. برای حفظ جان باید از ابزارهای ایمنی لازم برای ایمنی استفاده کرد. هارنس و کمربند ایمنی یکی از نمونه‌های ابزارهای ایمنی هستند که کاربرد زیادی در هنگام کار در ارتفاعات دارند. در این مقاله تفاوت هارنس با کمربند ایمنی را برای شما بازگو کرده و توضیح جامعی در ارتباط با هارنس و انواع آن ارائه دادیم. اگر شما نیز از افرادی هستید که در ارتفاعات فعالیت دارید و یا کوهنوردی می کنید هارنس بسیار به ایمنی شما کمک خواهد کرد.

5 دیدگاه در “تفاوت هارنس ایمنی با کمربند ایمنی چیست؟

  1. فلاحی گفت:

    تفاوت کمربند ایمنی و هارنس رو خیلی عالی و کامل توضیح دادید با تشکر

  2. حمیدرضا الهی گفت:

    سلام تفاوت کمربند ایمنی و هارنس در قیمت چطور هست؟

    1. imenadmin گفت:

      با سلام وقتتون بخیر، قیمت هارنس اندکی گران تر از کمربند ایمنی است

  3. شاهین جهان فرد گفت:

    روزتون بخیر تفاوت کمربند ایمنی و هارنس عالی و کامل طبق نیاز ما پاسخ دادید با تشکر
    فقط پوشیدن کدوم یک از آنها راحت تر و سریع تره؟؟

    1. imenadmin گفت:

      با سلام طبق اطلاعات جدول پوشیدن و در اوردن کمربند ایمنی راحت تر می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *